asdf

Box Office: Demóna átka Magneto-n is fogott!

Úgy fest, hogy Amerikában egy dolog erősebb a képregény-adaptációknál: a régi gyermekmesék modern feldolgozása! A Tim Burton-féle Alice Csodaországban kezdte a sort, ami globálisan olyan népszerű lett, hogy az összbevétele átrepült az egy milliárd dolláros álomhatáron. Ezt követte az egyik legizgalmasabb projekt, a Hófehér és a vadász, aminek az előzetese egy sötét tónusú, egyedi köntösbe öltöztetett fantasy-t ígért, ám sajnos a végeredmény nem lett több egy korrekt iparosmunkánál.

Most pedig végre megérkezett a Csipkerózsika fantasy elemekkel átszőtt meséje, a Demóna, ami teljesen más megvilágításba helyezte a klasszikus „esti mesét”.

Továbbra is népszerűek a különleges mese feldolgozások

Szerencsére Angelina Jolie még nem tartozik azon sztárok közé, akiknek a nevével ma már nemhogy mozijegyet, de még egy zacskó popcornt nem lehet eladni. Jól alátámasztja ezt az új filmjének, a Demónának (Maleficent) a nyitó számai is: Csipkerózsika „nemezisének” az első hétvégéjén sikerült70 millió dollárt „összevarázsolnia”. Egy kis összehasonlítás: ez a szám ugyan nem múlta felül az Alice Csodaországban hihetetlen startját -116 millió-, de arra jó volt, hogy a „rivális” Hófehérke gonosz királynőjét bőven maga mögé – 56 millió- utasítsa.  

Ezzel az eredménnyel pedig sikerült a Box Office-lista élére állnia, ami azért is nagy szó, mert a jóval felkapottabb és a nézők által is az egekig magasztalt X-Men: Az eljövendő múlt napjai-val kellett „élet-halál” harcot vívnia az elsőségért.

 

Átok ül az X-Meneken is

Bevallom őszintén, hogy nem gondoltam volna az előző hét adatai alapján, na meg film körül kialakult „hisztériát” látva, hogy a közeljövőben lesz, aki megfogja majd az all-star mutáns „válogatottat”. Még legalább két hetet jósoltam nekik a Box Office-lista élén és szinte biztos voltam abban is, hogy az eddigiekhez képest jobb nézői megtartást könyvelhet el majd a második hétvégéjén. Ennek ellenére az előző hét nézőinek 64%-át elveszítették Jégemberék, ami pénzben kifejezve annyit jelent, hogy ezen a hétvégén „csak” 32 millió dollárt sikerült „összesáfárkodniuk”. Így sem rossz teljesítmény ez, hazai földön  már most 162 milliónál járnak, így nagyon valószínű, hogy a készítési költségeket – 250 millióból forgatták – sikerül visszatermelniük, csak ennél bizonyára hangosabb és magabiztosabb pénztárcsilingelést vártak a mutánsoktól.

x-men-days-of-future-past-2014-movie-hd-1920x1080

Nemzetközi adatokkal együtt szerencsére kifogástalan a teljesítményük Megnetoéknak, akik már el is hagyták a félmilliárdos mérföldkövet. A folytatás továbbra is biztonságban van, a kérdés az, hogy sikerül-e mérsékelniük a nézővesztést a következő hétvégére.

 

Nem indult túl ütősen Seth MacFarlane western-kalandja

Az elborult humorú Family Guy-atyja, Seth MacFarlane a Ted-del egyszer bebizonyította, hogy tud jövedelmező mozifilmet is forgatni. Bár igaz, ami igaz, hogy az akkori eredményben belejátszott az is, hogy egy olyan ötletből készített R-kategóriás vígjátékot, ami sokakat megmozgatott. Elvégre ki az, akit nem érdekelt a mocskos szájú, örökké „mackós” Tedy maci kalandjai Mark Whalberg-gel?

Ezúttal egy western-komédiával jelentkezett, amelynek nem csak az író-rendezője, hanem az egyik főszereplője is Seth MacFarlane lett. A fekete humor nagymestere pedig meg is tett mindent, hogy felcsigázza a nézők érdeklődését a film iránt. Ennek érdekében olyan sztárokat szerződtetett le egy-egy fontosabb szerepre, mint Liam Neeson (Elrabolva, Non-Stop), Charlize Theron (Prometheus, Az ördög ügyvédje), Amanda Seyfried (Lopott idő, Elveszett) vagy Neil Patrick Harris (Így jártam anyátokkal)

Az eredmény? Visszafogottabb nyitány, mint az első mozifilmje esetében: 17 millió dolláros startot könyvelhet el, ami egy R-kategóriás vígjátéktól szép teljesítmény, nem beszélve arról, hogy ez az összeg a készítési költségek majdnem a felét – 40-ből forgatták – tette ki, így már most kijelenthető, hogy Seth MacFarlane második filmes próbálkozása sem lett bukás. A kérdés most már csak az, hogy mennyire lesz sikeres, amire a következő heti adatok adhatnak majd választ.

Godzilla egyre távolabb a 200 milliós „káosztól”, de a falmászó hálóvetője is kezd kifogyni

Godzilla lendülete úgy látszik, hogy a 200-as mérföldkő előtt kezd végleg alábbhagyni. Újabb 60%-os zuhanás az előző hét óta, amivel már csak 12 milliót tudtak összekaparni Elizabeth Olsenék. Ez pedig még mindig nem elég ahhoz, hogy a Godzilla Amerikában átlépjen a bűvös 200-as határvonalon. Ezzel együtt továbbra is sikeres a film: hazai földön már 174 milliónál jár, amivel sikerült visszatermelnie a készítési költségeket, a világ többi országának eredményeivel együtt pedig már a 400 milliós vonal alját súrolják. Ilyen számok láttán nem meglepő, hogy bejelentették a folytatást. 

Peter Parker ellenben most már csak 3 millió körüli összeget tudott összehálózni. Sokszor leírtam és megteszem újra: számomra még mindig A csodálatos Pókember 2 gyenge amerikai teljesítménye az, ami a 2014-es év egyik legnagyobb meglepetése. Nem gondoltam volna, hogy egy ekkora blockbuster-t úgy kell majd átlökni a 200-as határon. Jelenleg 192 milliónál tart és már-már bravúr kell ahhoz, hogy elérjék a kitűzött minimális célt. Arra tehát esély sincs, hogy Amerikában visszahozza a készítési költségeket. Ellenben továbbra sincs veszélyben a falmászó harmadik kalandja, ugyanis a nemzetközi eredményekkel együtt nagyon erősen teljesít Peter Parker, aki már majdnem elérte a 700 milliós bevételi álomhatárt, ami garantálja a folytatást.

 

Top 10-es amerikai bevételi lista

1. Demóna

2. X-Men: Az eljövendő múlt napjai

3. Hogyan rohanj a veszTEDbe

4. Godzilla

5. Kavarás

6. Rossz szomszédság

7. A csodálatos Pókember 2

8. Million Dollar Arm

9. Chef

10. A csajok bosszúja

Csatlakozz közösségünkhöz a Facebookon! Csekkold videóinkat a Youtube-on.

Megosztás facebookon