Romantikus kvantumfizika Stephen Hawking életrajzi filmjében
- Dátum: 2014. augusztus 24. 10:48
- Szerző: Medve Pál
Az első plakáton Hawkingot és nejét csodálhatjuk 90-fokos rotációban. Eddie Redmayne (A nyomorultak) első kiugró szerepe lehet a lebénult fizikus kalandos élete. Pályakezdőként köszönthetjük Hawking feleségét alakító Felicity Jonest (Őrülten hiányzol, A csodálatos Pókember 2.) is, aki a hollywoodi feltörekvő tehetségek között nagyon ígéretesnek érkezik. Fel van adva a lecke mindkét ifjú titánnak, hogy alakításaikkal bebizonyítsák, nem az amerikai álomgyár tucat trendszínészeinek a mezőnyét erősítik tovább.
A kvantum mechanika populáris tudósai közé emelkedett angol származású Stephen Hawking vezető elméleti fizikus, Albert Einsteinhez hasonló népszerűséggel. A modern fizika XIX. századi "megreformálójaként" titulálták a munkásságát, rengeteg televíziós dokumentumfilm központi alakjaként. A bürokrata tudományos világ egyik legnagyobb fegyverténye lett személye és megjelenése, mondhatni extra hitelt adott a mondanivalója az amerikai kispolgárságnak. A mozgásképtelen testbe zárt tudás és szellem szenzációt kölcsönzött az eddigi száraz, tudományos dokumentarista stílusnak, ezzel fellendítve a zsáner dekódolhatóságát és eladhatóságát. A kvantumfizika tárgyában jártas szakembereknek viszont szemet szúrhat az ismeretterjesztő filmek hiteltelensége és felületessége - helyenként fikciója -, de lássuk be, hogy a bulvármédián pallérozódó közönséget nem érdekelte volna egy bonyolult számításokat és képleteket közvetítő műsör. A fentebb fejtegetett háttér miatt is kapta a vezető szerelmi szálat az életrajzi film, ugyanis bonyolult fizikai elméletekkel traktálni a nézőket nem túl kifizetődő, inkább a tudós magánéleti hányattatásaira fektették a hangsúlyt.
A mindenség elmélete- Bemutató: 2014. november 7.