Sorozatgyilkosból a mesevilág királynője: Charlize Theron
- Dátum: 2014. augusztus 07. 16:29
- Szerző: Steiner Ádám
Az ördög ügyvédje - Mary Ann Lomax
Az elmúlt pár évben az új, „biodíszlet” címkével bővült a filmipar, köszönhetően többek között Megan Fox lehengerlően „átütő” játékának. Charlize Theron viszont még abban a generációban és közegben pallérozódott, amikor a szépségen kívül mást is tudnia kellett ahhoz, ha komolyabban érvényesülni akart az álomgyárban. Az első igazi nagy bizonyításra Az ördög ügyvédje c. filmben nyílt lehetősége, ahol Al Pacino és Kenaeu Reeves mellé castingolták be. Ő alakította Mary Ann Lomaxet, aki a Mátrix sztárjának a feleségét alakította a vásznon. Még hozzá elemenris erővel! Hiába nem ő volt – papíron - a főszereplő, mégis messze lejátszotta Keanue Revees-t a vászonról, köszönhetően a komplex karakterének, ami nagyon látványos karakterfejlődésen ment keresztül. Az őrület és a pszichológiai összeomlás egyébként mindig is nagyon hálás téma volt a színészek számára. A férfi nézők pedig külön örülhettek, ugyanis a gyönyörű színésznő betekintést engedett az intim világába is.
A rém - Aileen
Csak idő kérdése volt, hogy Charlize Theron mikor kapja meg végre a filmszakma legrangosabb elismerését, az Oscar-díjat. Erre végül A rém c. filmben nyújtott alakítása után, 2003-ban került sor, amelyben eddigi karrierje leghúsbavágóbb játékát láthattuk tőle. Az önéletrajzi ihletésű történetben Charlize Theron játszotta a főszereplőt, Aileen Wuornos-t, aki hányattatott sorsú gyerekkora után Amerika első sorozatgyilkos nője lett. Az elfogásáig és méreginjekció általi kivégzéséig összesen hét férfit gyilkolt meg, akik közül többen is megerőszakolták. A tragikus sorsú karakter jellemében a színésznő is nagyon elmerült, ami nem csak a játékában, hanem a külalakjában is megmutatkozott: 15 kg-ot szedett magára, az arca pedig végletekig eltorzult. Ha egy megrázóan hiteles alakítást akartok látni a színésznőtől, akkor mindenképp nézzétek meg A rém c. filmet!
Pszichoszingli - Mavis Gary
Jason Raimen rendelkezik egy olyan istenadta képességgel, amit minden rendező szeretne elsajátítani: kiválóan tudja végig kalauzolni a színészeit a történet buktatóin keresztül. Világosan tudja, hogy mit akar látni a vásznon és ezt nagyon jól tudja kommunikálni az aktuális főszereplője felé. Korábban már nagyot alkotott a Juno-val és az Egek urával, amit most megfejelt egy felejthetetlen, kilsé-fesztiváltól mentes dramedy-vel, a Pszichoszinglivel, ami tulajdonképpen elősegítette Charlize Theron visszatérését is. A történetben ő alakítja Marvis-t, azt a nőt, akitől a legtöbb ember viszkető kiütést kap. Erőteljesen feltupírozott, karikatúrára hasonlító jelleme lehetőséget kínál a gyönyörű színésznőnek, hogy tobzódjon a karakterében. Az igényesen felépített, nagyon részlet gazdag figuráját Charlize Theron tölti meg valódi mondanivalóval, így nem csak egy üres, két lábon járó papírmasé lesz a történetben, hanem igazi kohéziós erő, ami kíméletlenül hajtja előre ezt a dramdeyt. Aki vígjátékot vár, az mindenképpen csalódni fog, ám egy lélekfrissítő drámának tökéletes, ami mentes a hollywoodi giccsparádétól.
Prometheus - Meredith Vickers
Charlize Theron karrierje a 2000-es évek közepében kicsit megfeneklett. Kevés nagy hype-ot kiváltó filmben kapott szerepet, és nem úgy tűnt, hogy ő is keresné a lehetőségeket, hogy visszatérhessen a szélesvászonra. Aztán érkezett Ridley Scott az Alien-előzményének az ötletével, amivel azonnal meggyőzhette a gyönyörű színésznőt. És milyen jól döntött A gladiátor rendezője, hogy Charlize Theron-t választotta a film legnegatívabb szerepére, ugyanis tulajdonképpen csak miatta emlékszem valamire a könnyen felejthető prequel-alkotásra. A metszően hideg karakterformálása teljesen beleivódott az emlékezetembe. Igaz, hogy nem volt látványosan tapintható a jellemfejlődése, mégis a játékába érezhetően keverte az apai elismerésre váró törékeny nőt a törtető, érzelemmentes, számító jellemtípussal.
Hófehér és a Vadász - Ravenna királynő
Ha egy show beindul, akkor nincs megállás! Charlize Theron a Prometheus után sorra kapta a szerepajánlatokat, amik közül kétségkívül az egyik legízletesebbnek a Disney sötét fantasy elemekkel átszőtt mesefeldolgozása bizonyult. Rupert Friend filmjében az Oscar-díjas színésznő alakíthatta Hófehérke nemezisét, A királynőt, akinek minden vágya az volt, hogy halhatatlanná váljon. Ezt csak úgy tudta elérni, hogy fiatal nők életerejét, szépségét szívta magába. Talán többen egyetértetek velem, hogy a fájdalmasan középszerű filmet ezúttal is Charlize Theron mentette meg. Minden egyes megmozdulása, hanglejtése arról árulkodott, hogy teljes szimbiózisba került a szerepével. A karakter körülhatároltsága miatt neki sem volt sok lehetősége egy szép, kerek jellemfejlődést bejárnia, mégis sikerült megváltoztatnia a gonosz királynőről kialakított képen. Nem csoda, hogy a folytatásba is bele akarják írni a karakterét.