asdf

21-es terem

Az 5. hullám - Kritika

2016. január 14.
Dühös vagyok. Mérhetetlenül dühös. Miért van az, hogy adva van egy effektíve egész érdekes, szórakoztató, lehetőségekkel teli alapötlet, a kivitelezés, a kreatív tálalás mégsem több olcsó délutáni matinénál? Miért kell mindent beáldozni a műfaji eszközök oltárán, egy olyan hamis Isten kedvéért, ami igazából sosem tett csodát?

Az én szerelmem - Kritika

2016. január 11.
Az én szerelmem című dráma nem más, mint két óra utazás a párkapcsolatok bonyolult, akadályokkal és feszültségekkel teli világába. A lehetőségekhez mérten megpróbált leásni a szerelemből fakadó problémák gyökereig. Szerencsére nem ismételte unalomig az üres „szerelem rossz!”- frázist.

A visszatérő - Kritika

2016. január 10.
A moziban való filmnézés örömeit pont az olyan alkotások támasztják alá, mint a legújabb Alejandro González Iñárritu film, a The Revenant (A visszatérő) című fantasztikus dráma, amely nem csak hangulatában, látványában, de a színészi játékokban is hozza azt, ami miatt valóban élmény széles vásznon nézni egy igaz történetet. Ezt az elképesztő összhatást egy kis monitor nem képes visszaadni.

Megjött Apuci - Kritika

2016. január 05.
A Ferrell-Wahlberg páros a családapa kérdését igyekszik körbejárni, egy végletekig szabályos, biztonsági játékot játszó családi vígjátékban. Ezúttal a családfőké lett a főszerep, amit az amerikai famíliaidill közegébe helyezett Sean Anders rendező. A végeredmény majdhogynem ugyanaz, mint a direktor előző filmjeiben: önismétlő vígjáték forgatókönyv, és minden intelligenciát mellőző poénáradat.

Aljas nyolcas - Kritika

2016. január 05.
A rajongók által csak szerzői blockbuster rendezőnek titulált Quentin Tarantino a Django elszabadul után újabb szürreális, ám az eddiginél kevésbé maradandó filmélménnyel jelentkezett. Lehet, hogy könyvként sokkal jobban működött volna a rendező sorban harmadik western-filmje.

Szüleink szexuális neurózisai - Kritika

2016. január 02.
Stina Werenfels svájci rendezőnő második nagyjátékfilmjében egy mentálisan sérült lány coming of age történetébe nyerhetünk bepillantást. Kevés film foglalkozott eddig a neurotikus személyiségek szexualitáshoz való viszonyaival, így a Szüleink szexuális neurózisai egy rendkívül különleges filmélményt nyújthat. De, csak is a bátraknak!

Nagytudásúak 2. - Kritika

2015. december 31.
… mármint a poénokat tekintve. Felfoghatatlan, hogy a sablonszerűen megírt – „viccesnek szánt” – forgatókönyveknek és karaktereknek még mindig van létjogosultsága a mozikban – ráadásul még Európában is.

Elmentek otthonról - Kritika

2015. december 24.
Vannak olyan filmek, amelyeknek a létjogosultsága komolyan megkérdőjelezhető. Az Elmentek otthonról (Nicolas Benamou, Philippe Lacheau) is hasonló cipőben jár: egyszerűen érthetetlen, hogy ki és miért gondolta úgy, hogy megéri ezt, az ürességtől kongó scriptet megvalósítani. Igaz, az Elmentek otthonról végeredményét látva az egész igazán zsebpénzbarát produkció volt, így a financiális része érhető.

Star Wars - Az Ébredő Erő - Kritika (rajongói szemmel)

2015. december 20.
J. J. Abrams meghajolt a nép(harag) előtt, és a roskadozó, ütött-kopott Millennium Falcon fedélzetén egy olyan világba repítetett el minket, ami a végletekig, az utolsó karakterexpozícióig hű maradt George Lucas-örökségéhez. Lényegi újítás, változtatás helyett egy generációváltást néztünk végig szűk száznegyven percen keresztül. De ezt a legkevésbé sem bántam.

Krampusz - Kritika

2015. december 03.
Újabb ünnepnapi zsánerfilmmel sokkol Hollywood. Ezúttal is a horrorvígjáték műfajához nyúlt a lassan kultstátusznak örvendő Adsz, vagy kapsz rendezője. A kötelező műfaji panelek között kaptunk egy szájba rágott, érdekes gondolati felütést a karácsony szelleméről.

Szemekbe zárt titkok - Kritika

2015. december 02.
Egyetlen egy bajom van csak a Szemekbe zárt titkokkal: nem láttam az eredeti, az argentin verziót, amit az egyik legjobb idegen nyelvű thrillerként tartanak számon. Ettől függetlenül remek volt az amerikai feldolgozás, egyáltalán nem bántam meg, hogy megnéztem, pedig kialvatlanul, fáradtam ültem be az esti vetítésre.

Blinky Bill - A film - Kritika

2015. november 22.
Tartozom egy vallomással: borzasztóan féltem ettől a filmtől, mert az előzetesek és a poszterek sem kecsegtettek semmi jóval. Végül minden aggodalmam beigazolódott, ám arra azért mégis jó volt, hogy rájöjjek: a hiba részben nem Blinky barátaiban, hanem bennem keresendő.